مزایای ارتودنسی نامرئی و الاینر های شفاف

مزایای ارتودنسی نامرئی | مزایایی که باعث محبوبیت بی‌سابقه آن شده‌اند

در این مطلب قصد داریم به بررسی مزایای ارتودنسی نامرئی بپردازیم. ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که نه‌تنها به بهبود سلامت و زیبایی دهان و دندان کمک می‌کند، بلکه به بهبود سلامت کلی بدن نیز کمک می‌کند، زیرا از جمله موارد دیگر فواید آن می‌توان به بهبود کیفیت خواب، بهبود کارایی جویدن و در نتیجه هضم بهتر غذا و بهبود سردردهایی که ممکن است به دلیل گاز گرفتن خوراکی‌ها توسط دندان مورددار ایجاد شود، اشاره کرد. تا همین چند سال پیش صحبت در مورد ارتودنسی به معنای صحبت در مورد براکت‌های فلزی بود. اما گزینه‌های جدیدی در سال‌های اخیر ظاهر شده‌اند که به همان اندازه براکت‌های سنتی مؤثر بوده و مزایای بسیار دیگری را نیز دارا هستند.

ارتودنسی نامرئی، جایگزینی برای دستگاه‌های ارتودنسی سنتی

وقتی در مورد براکت‌های سنتی صحبت می‌کنیم به براکت‌های فلزی که معمولا در ساختار دستگاه‌های ارتودنسی کلاسیک استفاده می‌شود اشاره می کنیم. اگرچه دستگاه های ارتودنسی روشی بسیار موثر برای اصلاح برخی از عوارض مانند شلوغی، مشکلات بایت، دیاستما و … هستند، اما این نوع ارتودنسی دارای معایبی است.

اما خوشبختانه، چندین جایگزین برای بریس‌های سنتی در چند سال گذشته پدیدار شده‌اند که به همان اندازه مؤثر بوده و به نوبه خود مشکل برخی از این معایب را برطرف می‌کنند. این جایگزین‌ها عبارتند از: ارتودنسی نامرئی ثابت، ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی، ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف

5 مورد از مزایای ارتودنسی نامرئی

به لطف مزایای ارتودنسی نامرئی، این روش درمانی به یک انتخاب روزافزون برای حل مشکلات مربوط به زیبایی و عملکرد لبخند تبدیل شده است.

بیایید با هم مزایای راه حل های سنتی را بررسی کنیم.

1.    مزایای ارتودنسی نامرئی: خجالت‌آور نبودن استفاده از آن‌ها

از جمله مزایای ارتودنسی نامرئی، گذراندن روند درمان و گرفتن نتیجه بدون ایجاد اختلال زندگی شخصی و روزمره است. پلاک‌های شفاف و قابل‌جابجایی برای دندان را می‌توان در هر زمانی از روز استفاده کرد، زیرا در نگاه اول نامحسوس هستند و بنابراین باعث ناراحتی یا خجالت نمی‌شوند.

آنها در واقع برای برآوردن نیازهای زیبایی شناختی و حساسیت افراد ایجاد شده‌اند. بنابراین می‌توانند ناهماهنگی‌ها یا مشکلات مال اکلوژن و شلوغی دندان را با آرامش کامل حل کنند. همچنین اگر این مقاله برای شما مفید بود میتوانید برای کسب اطلاعات درباره بیلیچینگ دندان به صفحات مربوطه مراجعه کنید.

2.    مزایای ارتودنسی نامرئی: ارتودنسی نامرئی به اندازه روش سنتی موثر است

خبر خارق العاده دیگر این است که دستگاه‌های نامرئی می‌توانند نتایجی مشابه ارتودنسی ثابت سنتی ارائه دهند.

درمان گام به گام توسط متخصص و بر اساس زمان‌هایی مشابه ارتودنسی کلاسیک برنامه‌ریزی می‌شود: از 12 تا 24 ماه، بسته به مشکلی که باید درمان شود.

و البته به شرطی که بیمار در اجرای دستورالعمل‌های ارائه شده توسط دندانپزشک دقیق و منظم باشد. بنابراین استفاده از دستگاه نامرئی تا زمانی که لازم است چه در روز و چه در شب و مراجعه دوره‌ای به مطب برای بررسی یا تعویض آن، از مواردی است که باید رعایت شوند. به طور خلاصه، کمی همکاری بیشتر از سوی بیمار مورد نیاز است، اما نتایج و مزایای فراوان دستگاه نامرئی کاملا ارزش تلاش را دارد.

3.    مزایای ارتودنسی نامرئی: دستگاه نامرئی باعث تحریک دهان و ایجاد حساسیت نمی‌شود

هر کسی که تا به حال از بریس سنتی استفاده کرده باشد، حداقل یک بار ناراحتی یا تحریک ناشی از اجزای فلزی را تجربه کرده است.

الاینرهای شفاف دارای قطعات فلزی نیستند که خطر ایجاد ساییدگی در گونه‌ها و لثه‌ها را داشته باشد. سبک هستند و کاملاً با فرم دندان ها سازگاری دارند. به طور خلاصه یک راحتی تضمین شده!

علاوه بر این، آنها از مواد ضد حساسیت ساخته شده‌اند و بنابراین راه‌حل ایده‌آلی برای کسانی است که رویای لبخندی زیبا را در سر می‌پرورانند اما به فلزات حساسیت دارند.

4.    مزایای ارتودنسی نامرئی: این روش راحت‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌حل است

یکی از ویژگی ها و مزایای ارتودنسی نامرئی این است که در صورت لزوم می توان الاینرها را به راحتی برداشت. و این ویژگی در موارد زیر بسیار کاربردی است:

  • امکان استفاده نکردن از دستگاه نامرئی در یک مناسبت مهم مانند مراسم یا مصاحبه شغلی.
  • آزادی در خوردن غذاهای مورد علاقه خود بدون ترس از اینکه ممکن است مقداری از غذا بین قلاب‌های فلزی گیر کند.
  • خطر کمتر ایجاد پوسیدگی؛ زیرا بهداشت دهان را می توان به طور موثر و کامل انجام داد.

5.    مزایای ارتودنسی نامرئی: تمیز کردن دستگاه نامرئی سریع و آسان است

آخرین مورد در میان مزایای ارتودنسی نامرئی، امکان تمیزکردن ساده و سریع آن است.

برای جلوگیری از تکثیر میکروب‌ها و باکتری‌ها در دهان و همچنین شروع بوی بد دهان یا پوسیدگی دندان، بسیار مهم است که بتوان دستگاه و دندان‌ها را هر روز تمیز کرد.

بیشتر بدانید: انواع ارتودنسی دندان

این کار با دستگاه نامرئی بسیار ساده است: آب ولرم و یک صابون خاص با PH خنثی. برای تهیه صابون مناسب می‌توانید به راحتی به داروخانه تحت نظارت دندانپزشک مورد اعتماد خود مراجعه کنید.

به طور خلاصه، ارتودنسی نامرئی به شما این امکان را می‌دهد که تمام مزایای یک دستگاه سنتی را از نظر عملکرد به دست آورید و احتمال استرس، ناراحتی یا خجالت‌زدگی را تقریبا به صفر برسد.

چرا الاینرهای نامرئی بهترین جایگزین برای بریس‌های ثابت هستند و چه مزایایی دارند؟

جدا از مزایای ارتودنسی نامرئی، الاینرهای شفاف که دسته دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی قرار می‌گیرند، حتی دارای مزیت‌های بیشتری نسبت‌های دستگاه‌های نامرئی ثابت هستند. آن‌ها می‌توانند موارد عادی تا پیچیده را درمان کنند. علاوه بر این، ارتودنسی متحرک نامرئی مزایای زیادی نسبت به ارتودنسی ثابت نامرئی و سایر انواع ارتودنسی دارد. در اینجا برخی از مهمترین آن‌ها را آورده‌ایم:

از نظر زیبایی ایده‌آل تر هستند

وقتی شما لبخند می‌زنید، الاینرها مورد توجه قرار نمی‌گیرند. به لطف این مزیت، این گزینه عالی برای افرادی است که با افراد زیادی سروکار دارند یا تصویر آن‌ها برای حرفه‌شان بسیار مهم است؛ مانند بازیگران.

روند درمان با آن‌ها سریعتر است

میانگین مدت درمان با الاینرهای نامرئی معمولاً بین 6 تا 14 ماه است. زمان نیز به سختی هر مشکل بستگی دارد. اما به طور کلی، طول درمان معمولا کمتر از ارتودنسی‌های ثابت است.

استفاده از آن‌ها راحت‌تر است

یکی از مزایای مهم الاینرهای نامرئی همانطور که اشاره کردیم این است که قابل جابجایی هستند، بنابراین می‌توانیم آن‌ها را برای غذا خوردن، تمیز کردن و غیره برداریم. اما در نظر داشته باشید که، قرار دادن آن‌ها روی دندان، باید حداقل 22 ساعت در روز باشد تا در روند درمان طبق برنامه پیش برود.

درمان به وسیله الاینرها سبک زندگی شما را تغییر نمی‌دهد

به لطف الاینرهای نامرئی نیازی به تغییر سبک زندگی خود نخواهید داشت. مثلا شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی به خوردن غذاهای مورد علاقه خود ادامه دهید، زیرا می‌توانید آن‌ها را در طول وعده‌های غذایی بردارید.

کمتر دردناک هستند

یکی دیگر از مزایای الاینرهای نامرئی این است که معمولا درد کمتری نسبت به بریس‌ها دارند. همچنین از آنجایی که نیازی به براکت‌های متصل به سطح دندان ندارند، احتمال ایجاد زخم یا سایر انواع حساسیت‌ها داخل دهان کمتر است. درد کمتر نیز می‌تواند به این دلیل باشد که با تغییر هر مجموعه از الاینرها فقط کمی فشار را متوجه خواهیم شد.

بهداشتی تر هستند

الاینرها به راحتی جدا می شوند و تمیز می شوند. ما فقط به یک مسواک، آب و صابون ملایم برای تمیز نگه داشتن آنها نیاز خواهیم داشت. بهداشت دهان و دندان نیز با این واقعیت تسهیل می شود که دسترسی بهتری به تمام گوشه های دهان خواهید داشت، زیرا برای مسواک زدن دندان ها فقط باید الاینرها را بردارید.

کلام پایانی

به انتهای مطلب مزایای ارتودنسی نامرئی رسیدیم. اکنون شما می‌دانید که این روش درمان چه مزیت‌های خارق‌العاده‌ای به همراه دارد و اگر کمی بیشتر هزینه کنید روند درمان بسیار راحت‌تر و بدون کم شدن اعتماد به نفس در جمع را طی خواهید کرد.توصیه ما این است که برای اطلاع از اینکه این روش برای مشکل شما مناسب است یا خیر، با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. امیدواریم این مطلب به سوالاتتان پاسخ داده و برایتان مفید بوده باشد. اگر تمایل داشتید می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پیام بگذارید

Home
Account
Cart
Search
Explore
بکشید